Saturday, June 13, 2009

LIFE IN BANGI....








AFIQ FARHAN DAN IRFAN DANIAL
lupe plak nak cter pengalaman aku menjadi nanny selama sebulan di rumah abang long aku....huhu....mende ni dah lame dah..start dari awal bulan 5 sampai hujung 6.6.09....

emmm..ape yg nak diperkatakan....walaupun umah balong aku kurang barang yg berteknologi....haha....but..tetap best dok sane...coz melayan karenah anak sedara aku yang sangat pintar dan comel....AFIQ FARHAN dan IRFAN DANIAL...bagi aku..mereka ni bukan seperti kebanyakan knak2 yg lain..pengetahuan mereka sangat luas dan mempunyai cita2 yg tinggi utk bekerja di KL TOWER.....haha....this statement is more to AFIQ FARHAN laaa....coz die ni dah besar ckit...nak masuk 4 tahun.....IRFAN DANIAL pulak...baru setahun lebih....so..tak byk mende die bleh buat...selain bubbling mende yg tak de sape dpt paham....n merobohkan blok2 yg dibina oleh abangnyer....huhu...

selain melayan kanak2 pintar berikut..aku jugak berjaya mengurangkan berat badan duduk di sana....umah abang aku bukan same ngan umah ku kat teluk intan ni(heaven of food)...haha...so...aku boleh kawal pemakanan aku bile dok sane....but....everywhere are same...just depends on nafsu kiter la kan...huhu

tiap2 ari aku dok sane mesti bawak AFIQ ride motorbike,lukis gamba KLCC,KL TOWER,SEAGULL TOWER dan TM TOWER(tempat ayah n ibu mereka bekerja)...dan bile duduk sane jugak..aku dapat rasekan yg english aku semain improve...ye la...dok tiap2 ari speaking dgn AFIQ dan IRFAN.....dan aku sgt kagum dgn AFIQ bcoz walaupun umurnyer baru 4 tahun..tapi ENGLISH die seperti sudah berumur 17 tahun...haha...proud of u la AFIQ.....

salah satu sebab aku dikehendaki duduk di bangi(rumah banglong aku)adalah utk menjadi spy mereka terhadap SUHERNI...maid baru dari indonesia....huhu...rase best dok ngan die..bcoz aku adalah salah sorang dari berjuta manusia yg indon maniac ni..so..pelabagai perkara dari indonesia aku pelajari.....especially...dunia hiburan mereka....pelbagai cerita indonesia yg sedang dimainkan sekarang di stesen tv malaysia aku dah tau ending nyer...hahahaha.....ni sume SUHERNI la yg cter kat aku....die kate sume cerita ni dah main kat indonesia...seperti AQSO DAN MADINAH dan DARA MANISKU...hoho... sape yg nak tau ending cter dua2 tu...bleh la contact aku yer di talian **********hehehehehe......

skarang..aku dah ade balik di umah tempat kelahiran ku semula.....rinduku terhadap AFIQ dan IRFAN sudah datang......uhuk....miss u la AFIQ.....emmm...lupe plak....semenjak aku dok BANGI ni...aku dah makan makanan yg aku tak penah makan....ye la kan..aku just org kg....asl pon teluk intan...huhu....contoh makanannyer seperti NASI AYAM PENYET,KENNY ROGERS,SECRET RECIPE N BIG APPLE...ni sume angkara kak cik aku.....thanks byk yer kakcik coz sudi belanje...luv u....mmmuuuaaaahhh.....sume makanan tertera di atas tu...mane ade available kat teluk intan ni......haha...but..teluk intan sudah semakin maju tau skarang ni....huhu

anyway.....this thank you dedicated to:
BALONG dan KAK IJA=kasi makan+tempat tinggal+dapat duduk dgn AFIQ n IRFAN+best sgt
KAK CIK=BELANJA MAKAN YG SEDAP2+PERGI ALAMANDA....

HA...sebelum tu...ini adalah ayat tiap2 hari yg ditanya dan diberitahu oleh AFIQ FARHAN:
~MAK MOK,I WANT SHISHI
~WHY MAK MOK IS FAT IBU IS SLIM?????
~WHY AFIQ IS TALLER THAN IRFAN?????
~WHY AFIQ CAN JUMP LIKE THIS?????
~WHY MAK MOK SHIRT HAVE POCKET BUT AFIQ DON'T
WHY!!!WHY!!!WHY!!!AND WHY!!!!!THAT IS MY NEPHEW WHO NAME IS AFIQ FARHAN....miss u so much la AFIQ......

6 comments:

  1. ak dh taw ending aqso n mdnh tgk kt you tube haha

    cayala ur ank buah ngeh22 cm spupu ak sgaporean umo 3 taun dok speaking j bm spatah hrm pon dy xtaw huhuuuu...jnoh nk lyn dy..hu

    p/s-mak mok nk big apple yummy33 hehehee...

    ReplyDelete
  2. kah3x.....hak3x..jgn ler pangil aku mak mok...malu arr wei...tu la...tak larat nak jawab balik dalam bi...so..broken english sudah...huhu

    ReplyDelete
  3. wei, aq dtg melawat x temasuk dlm tentatif di umah abg hg ke?? hu3...

    ReplyDelete
  4. hik3x...ok2...nanti aku edit balik post tue....hehe..just for u marha..

    ReplyDelete
  5. woy..setakat secret recipe kt ipoh pon ader!!hahaha
    mesti syoookk gler bibik tu sembang ngan ko..hahahaha..misszz you laa ziha..

    ReplyDelete
  6. wahahhaha
    sori r sekian lame aku x mas0k cni..
    ok mutasyakkir awi ziha!!

    ReplyDelete